Koulutukset järjestetään hankkeessa mukana olevien kuntien tiloissa erikseen sovittavina aikoina.
- Mobiilikuvaus (huhti-toukokuu) kouluttaja Tommi Berg, Noveltive
Huom. Koulutus käydään läpi hankkeen iPad-laitteella. Koulutuksen kuvausosuuteen voi osallistua myös omalla mobiililaitteella ja editointi osuuteen voi osallistua asentamalla omaan mobiililaitteeseen Adobe Rush kokeiluversion.
ENNAKKOTEHTÄVÄ: Suunnitelkaa omaan työhön liittyvä videoprojektin aihe, jota aloitetaan toteuttamaan kurssilla.
Mobiilikuvauksen lähikoulutuspäivän aikataulutus:
12:00-12.15 TUTUSTUMINEN JA ESITTELY
12.15-13.00 KUVAAMISEN TEORIAOSUUS
13.00-14.30 KUVAUS (sis. kahvitauon tarvittaessa)
14.30-16.00 EDITOINTI TEORIA+KUVATUN MATERIAALIN EDITOINTI YHDESSÄ
16.00 TILAISUUDEN PÄÄTÖS
2. Striimaus (touko-kesäkuu) kouluttaja Vesa Peltola, Noveltive
Huom. Koulutuksen tarvitaan streamauslaitepaketti + 4G mobiililaajakaista tai laajakaista ja kannettava tietokone. Noveltive järjestää jakelukanavan tarvittaessa Noveltiven oman Vimeotilin kautta. Koulutukseen voi valmistautua miettimällä seudun organisaatioita ja tapahtumia, jotka voisivat hyötyä lähetystoiminnasta.
12.00-12.30 ESITTÄYTYMISET JA LYHYT INTRO
12.30-13:00 LÄHETYSTEKNINEN JARGON – SUOMISANAKIRJAOSIO
13:00 – 13:30 LAITEPAKETIN OSIEN LÄPIKÄYNTI & TOIMINNAN YLEISIMMÄT ONGELMAT
13:30 – 14:00 JAKELUTEKNINEN JARGON & ALUSTOJEN VERTAILU (Youtube, Vimeo, Facebook, Twitch)
14:00 – 14:15 KAHVITAUKO & KYSYMYKSET KOULUTTAJALLE
14:15 – 15:00 KAHVITAUKOKYSYMYSTEN AIHEIDEN LÄPIKÄYNTI
15:00 – 16:00 HYVÄ TYÖTAPA, STREAM TUOTANNON MUISTILISTA & SETIN RAKENNUS YHDESSÄ
3. Etätapahtumatuotanto (syyskuu) kouluttaja Juuso Pusa, Noveltive
Virtuaaliset tapahtumat vs live tapahtumat. Käydään läpi virtuaalitapahtumien järjestämisen nyrkkisäännöt. Millaisia ovat erilaiset virtuaali tapahtumat ja mitä niissä pitää ottaa huomioon. Onko hybridi tapahtumat tulevaisuus?
12.00 – 12.15 ALOITUS JA ESITTELYT
12.15 – 14:00 VIRTUAALISTEN TAPAHTUMIEN YDIN
14.00-14.15 TAUKO
14.15-16.00 CASE ESIMERKKEJÄ VIRTUAALITAPAHTUMISTA SEKÄ KESKUSTELUA
(sukelletaan syvemmälle virtuaalitapahtumiin käytännön esimerkkien kautta)